Apesar do nosso cachorro não falar português, há uma outra forma de conversar e se comunicar com ele, essa muito mais eficaz: basta aprender a linguagem corporal usada por nosso pet.
http://portaldodog.com.br/site/cachorro ... ustracoes/
Moderador: mcerqueira
Pois, encontrei. No entanto já não tem a imagem não sei porquê.maraya Escreveu:Já havia por cá um tópico com essa imagem se não me engano.
Vou ver se o encontro...
This dog is under extreme stress.
Looking to handler for reassurance.
Ears back and down, pinned flat against neck. Wide open mouth, lips drawn back, rapid respiration.
Center of gravity forward, shoulders lowered, hunched forward. Tail tucked, tension in haunches, probably trembling.
How to greet this dog: Stand sideways, using calming signals - yawn, deep sigh, pick at the floor (imitates sniffing) will help her relax and feel safer.
Avoid stroking and cooing "it's ok, it's alright." Excess adrenalin results in suppressed appetite; the dog will be able to take food when her stress level comes down.
Está a enviar sinais de paz, não quer conflito quer com outros cães quer com as pessoas. Está completamente passivo.lunathar Escreveu:2xmaraya Escreveu:O cão demonstra que está desconfortável com a situação?
Uma abordagem amistosa e calma com este cão e ele alivia a tensão.Calming signals, appeasement
This dog is trying to appear as non-threatening as possible, his goal is to diffuse any aggression from approaching person or animal in a totally passive way. By using appropriate body language and calming signals, you could easily let this dog know that you are non-threatening and ease his tension. Don't loom, hover or stare. Get low, turn sideways, use soft eye and quiet voice.
Escolhe uma foto: eu procurei por READING DOG BODY LANGUAGEmaraya Escreveu:Parece estar a "avisar" para evitar um confronto...
Então aqui estámargoustink Escreveu:Maraya, agora é a tua vez...![]()
Escolhe uma foto: eu procurei por READING DOG BODY LANGUAGEmaraya Escreveu:Parece estar a "avisar" para evitar um confronto...
Neste site ainda tenho algumas fotos, talvez 8