Peço desculpa, está em inglês:
The following item which appeared in HUMANElines, Issue 237, March 6,
2003. While much of the HUMANElines content relates solely to US
domestic issues, this is one which may be of interest to our
subscribers. HUMANElines is a joint project of The Humane Society of
the United States and The Fund for Animals.
NIKE PROMOTES CRUELTY TO SELL SHOES:
In the past few weeks, many of you have contacted us with concerns over
a Nike commercial that appears to promote dogfighting. The commercial,
dubbed "The Battle," shows images of an apparent dog fight interspersed
among images of men playing basketball. The promotion of dogfighting as
a badge of "toughness" and credibility on the street is nothing new; the
promotion of this illegal, bloody practice by a respectable, mainstream
company is abhorrent. The HSUS, in addition to thousands of citizens,
has contacted Nike and asked it to pull the ad. However, to date, the
only response from the company has been a non-committal, weak reply that
it will not use dogs in its next ad and that it does not condone illegal
dogfighting. Meanwhile, the commercial continues to run nationwide,
fostering a glorified image of dogfighting in the minds of many viewers.
WHAT YOU CAN DO:
Let Nike know that their insistence on running this commercial despite
the concerns of countless citizens and animal protection organizations
is unconscionable. Ask them to immediately stop running this ad and to
implement a permanent policy against promoting animal cruelty in future
advertisements.
Phone: 800-806-6453
send an email through:
http://swoosh.custhelp.com/cgi-bin/swoo ... er/ask.php
Contact Wieden & Kennedy, the ad agency responsible for creating the ad,
and let them know of your disgust:
Phone: 503-937-7000
email: [email protected]
THANK YOU FOR MAKING A DIFFERENCE FOR ANIMALS --- TODAY!!
To receive directly, call 202-955-3668 or email [email protected].
For more information on legislation, how to find your legislators, or
past HUMANElines, go to www.hsus.org or www.fund.org
Luta de cães em anúncios da Nike
Moderador: mcerqueira
-
- Membro Júnior
- Mensagens: 14
- Registado: quarta fev 19, 2003 9:42 am
- Localização: Cão, gato, hamster
Segundo as leis da publicidade e marketing actuais, mostrar o descontentamento à agência em relação a esse anúncio será como dar palmadinhas nas costas de quem o projectou: "Parabéns! Conseguiram o que queriam! O comercial está bem feito, as pessoas notaram-no na TV e falam dele! Vocês são mesmo bons!". A culpa é de quem aprova os comerciais, o departamento da empresa (Nike) vocacionado para o marketing, e não da agência que criou o tal filme.
Eu trabalho em publicidade, na parte de projectação.
Mas juro que não tive nada a ver com o anúncio 
Eu trabalho em publicidade, na parte de projectação.


-
- Membro
- Mensagens: 93
- Registado: quarta jan 22, 2003 11:06 am
Não amira nada. Vindo de quem vem. Os tais que usam criancinhas viatnamitas para fabricar o vestuário dos pintas.
Mas o anúncio está bem vocacionado e está bem dirigido para um público específico. Basta ver as indumentárias dos putos que andam aí a passear com Pits por moda para saber a quem o anúncio se dirige.
É como os telediscos de rap pastilha elástica que passa na MTV. Qualquer MC que se preze tem o belo do carro europeu descapotável, o belo do cordão de ouro ao pescoço, os grandes ténis NIKE e claro, um cão de "meter medo".
Mas o anúncio está bem vocacionado e está bem dirigido para um público específico. Basta ver as indumentárias dos putos que andam aí a passear com Pits por moda para saber a quem o anúncio se dirige.
É como os telediscos de rap pastilha elástica que passa na MTV. Qualquer MC que se preze tem o belo do carro europeu descapotável, o belo do cordão de ouro ao pescoço, os grandes ténis NIKE e claro, um cão de "meter medo".